Image

In maximaal 2 uurtjes tijd heb je je LinkedIn profiel in orde. Dat maakt je marktwaarde hoger, berichten in je tijdlijn passen beter bij jouw ontwikkeling en je hebt je past je instellingen aan om je privacy enigszins te waarborgen. We gaan niet alleen in op de voordehand liggende onderdelen zoals je titel en je introductie maar ook op het demonstreren van je vaardigheden, complimenten uitdelen en ontvangen en je netwerk slim uitbreiden.

Voor wie denkt: ja maar, hoe lastig is het? Begin dan eens met kijken naar je eigen samenvatting. Wat vind je er zelf van? Het eerste wat je moet weten over de LinkedIn-samenvatting (het ‘info’ veld) is: zorg ervoor dat je er een hebt! Het is verbazingwekkend hoeveel mensen dit veld nog steeds leeg laten bij het maken van hun LinkedIn-profiel. Je samenvatting is de kans om je eigen verhaal te vertellen – gebruik het dus niet alleen om je vaardigheden of de functietitels die je hebt gehad op te sommen.

Probeer tot leven te brengen met een samenvatting van je BHAG, je vaardigheden (die ertoe doen) en het verschil dat ze kunnen maken voor de mensen met wie je gaat werken. Wees niet bang om wat tijd te investeren, probeer een paar concepten en laat je samenvatting langs mensen die je kent lopen. Dit is je meest persoonlijke stukje contentmarketing – en het is de moeite waard.

Besteed 2 uurtjes van je kostbare tijd aan je LinkedIn profiel, het is een investering die zich zeker terugbetaald. De LinkedIn course kun je hier vinden.