3 Business Intelligence tips voor elke startende ondernemer
Startende ondernemers hebben te maken met een wereld aan mogelijkheden, maar ook met een groot aantal uitdagingen en veel concurrentie. Het gebruik van business intelligence tools kan je helpen bij het nemen van de juiste beslissingen. 3 Business Intelligence tips voor elke startende ondernemer.
Weergaven: 0
We hebben het allemaal al eens meegemaakt. Je werkt aan een project. Je denkt dat je het beste idee van de wereld hebt en je wacht gewoon tot het van de grond komt. Maar dan, dat gebeurt niet. Zeker, je krijgt misschien een paar klanten, maar als de cijfers niet beter worden, zal je bedrijf niet lang blijven bestaan.
Je moet weten waar je staat in de markt en hoe je concurrentie het doet. Dit helpt je om te bepalen waarin je jezelf van anderen onderscheidt, of dat je zaken misschien wat moet bijsturen om te kunnen concurreren. Het kan je ook helpen nieuwe markten en kansen te identificeren die misschien nog niet eerder zichtbaar waren.
Een BI strategie is belangrijk om vanaf dag 1 te weten wat je wilt analyseren en wat je nodig hebt om tijdig en snel bij te kunnen sturen of op kansen te kunnen inspringen.
Een gebrek aan gegevens wordt gezien als een van de belangrijkste oorzaken voor het falen van startups. Volgens een recent rapport faalde 29 procent van de startups omdat ze geen marktbehoefte hadden voor hun producten of diensten.
Met andere woorden, deze startups hadden niet genoeg gegevens over de behoeften en voorkeuren van hun doelklanten, waardoor ze uiteindelijk faalden. Het goede nieuws is dat je kunt voorkomen wat je niet weet met de juiste analytische tools die je kunnen helpen antwoorden te vinden op enkele van je meest brandende vragen.
Gebruik BI in alle aspecten van je bedrijf – niet alleen marketing en verkoop. Business intelligence tools zoals Tableau of Power BI kunnen je helpen om prestaties te analyseren van tools voor online advertising, marketing,social media, tijdregistratie, financiële administratie, ERP systemen en CRM systemen.
“Ken uw klant.” Het is een motto dat tijd en industrie overstijgt, maar de tools om het waar te maken zijn nog nooit zo krachtig geweest. Dat komt omdat business intelligence een groeiend veld is met een scala aan nieuwe tools voor startups. Je eerste prioriteit op het gebied van BI moet zijn: hoe leer ik mijn klanten het beste kennen. Je wilt zo exact mogelijk weten wat hun uitdagingen zijn, waar je toegevoegde waarde kunt leveren en wat je bijzonder kan maken voor hen.
Hoewel het misschien een zware taak lijkt, is business intelligence een cruciaal onderdeel voor het runnen van een succesvolle startup. Je zult verstelt staan hoeveel data je daadwerkelijk hebt en eigenlijk alleen nog maar moet structureren. Het is van groot belang vooraf in kaart te brengen welke data je nodig hebt en vervolgens die data te structureren om het daarna te kunnen verzilveren.